Jedna od zanimljivijih košarkaških priča je ona o željama ili šansi da Željko Obradović kao najbolji evropski trener dobije šansu i u NBA. Danko Cvjetićanin u intervjuu za Germanijak otkriva da je legendarni stručnjak bio na pragu preuzimanja Bruklin Netsa u vreme kada je on bio njihov skaut.
,,Željko je bio na pragu Bruklina na moju sugestiju, ali tadašnji vlasnik Netsa Mihail Prohorov je to stopirao, iako i danas ne znam zašto. Nikako se nisu mogli dogovoriti sa Željkom, a on je bio već jednom nogom u avionu, ipak ispalo je tako kako je ispalo.”
Sa ove distance, prst sudbine. Postavlja se pitanje da li bi se Obradović snašao u svemu onome što NBA predstavlja.
,,To je dobro pitanje, ali reba uzeti u obzir da su u SAD-u pravila ponašanja cele organizacije potpuno drugačija nego u Evropi. U Americi je to spektakl koji nekada čak ide do granice apsurda i spektaklu se daje prednost ispred sporta. U Evropi treneri imaju daleko više ovlašćenja i slobode u slaganju ekipe, a disciplina je uvek u prvom planu. NBA liga je liga igrača i menadžera koji postavljaju svoje uslove i tu su mnogi klubovi u pat-poziciji iz koje se ne mogu izvući. Igrači postavljaju i smenjuju trenere, dovode i odvode druge igrače i to je ozbiljan problem. Ali o tome se, logično, javno uopšte ne govori, ali to je tako.”
Cvjetićanin nedvosmisleno poručuje da su evropski treneri mnogo bolji od američkih po pitanju struke.
,,Smatram da bi evropski treneri jako dobro funkcionisali u NBA, ali ako bi se donekle prilagodili pravilima ponašanja prema igračima. Ružno zvuči, ali mislim da evropski treneri imaju neuporedivo veće košarkaško znanje, to su najbolji stratezi na svetu što se jasno vidi na planu taktike, postavljanja utakmica, skautinga i generalno zamisli igranja košarke. U Evroligi je svaka utakmica poput partije šaha, dok se u Americi to može videti tek u doigravanju. Ali zato će oni ‘impresionirati’ sa sto pozvanih akcija na ovaj ili onaj način, ali na kraju dana NBA je liga koja daje prednost superstarovima. To je takav mentalitet. Amerika obožava tu ideju superheroja. Na kraju krajeva, te zvezde prodaju dresove i ulaznice.”