Evroliga je povukla potez koji bi mogao značajno da oblikuje budućnost elitnog klupskog takmičenja u Evropi – organizacija fajnal-fora poverena je Abu Dabiju. Ova odluka, iako kontroverzna, signalizuje pravac u kojem bi Evroliga mogla nastaviti da se razvija, fokusirajući se na proširenje globalnog uticaja i privlačenje novih tržišta.

Prema nezvaničnim informacijama, izbor Abu Dabija bio je inicijativa kompanije IMG, glavnog sponzora Evrolige već dugi niz godina. Dogovor između klubova pokazuje da njihova veza sa IMG nije oslabila, uprkos nesuglasicama u vezi sa prihodima i strukturom upravljanja. Činjenica da su se klubovi, osim Reala i Olimpijakosa, složili sa ovom odlukom, govori o značaju finansijskog aspekta – prihod od organizacije fajnal-fora u Abu Dabiju značajno povećava profit takmičenja i omogućava produženje saradnje sa IMG.

Kako prenosi španski As, klubovi su blizu potpisivanja novog ugovora sa IMG, koji bi trajao do 2036. godine. Ovaj dogovor uključuje produženje 13 licenci za klubove kao što su Panatinaikos, Olimpijakos, Barselona, Real Madrid, Baskonija, Fenerbahče, Efes, Milano, Bajern, Asvel, Žalgiris, Makabi i CSKA. Međutim, postoji mogućnost proširenja lige na 20 klubova, što bi otvorilo vrata za timove poput pre svega Partizana i Crvene zvezde, Valensije, Pariza i potencijalno čak i tima iz Dubaija.

Iako bi proširenje lige moglo dodatno popularizovati takmičenje i doneti veće prihode, ono bi gotovo sigurno zakomplikovalo već tenzične odnose između klupskog i reprezentativnog kalendara, naročito u kontekstu FIBA prozora.

Pored pitanja vezanih za IMG, ističe i ugovor sa dosadašnjim naslovnim sponzorom, Turkiš Erlajnsom. Prema tvrdnjama Asa, novi dogovor je praktično već pripremljen, ali postoje i spekulacije o mogućim promenama u tom segmentu, što dodatno dodaje neizvesnost budućnosti Evrolige.

Odluka da se fajnal-for organizuje u Abu Dabiju i potencijalno proširenje takmičenja ukazuju na sve veću globalizaciju Evrolige, ali i na izazove koji dolaze sa takvim ambicijama. Jedinstvo među klubovima i balans između komercijalnih i sportskih interesa biće ključni za dugoročan uspeh ovog projekta.

Shares: